Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.07.2015 15:14 - Непораснало дете
Автор: charliemlad Категория: Тя и той   
Прочетен: 1402 Коментари: 2 Гласове:
3

Последна промяна: 19.07.2015 15:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

 

Непораснало дете

 


 

"Светът пречупва всеки...и убива онези, които не искат да бъдат пречупени"

 


 

- Ърнехст Хемингуей 

 

 

Той глътна две от неговите "бонбончета" Ксанакс и се отпусна на удобното кресло. Докторът срещу него щракаше нерво с химикалът, докато четеше нещо в бележникът си.
- Знаеш, че тези хапчета не трябва да се смесват с алкохол, нали? - вдигна поглед към него.
- Така е по-забавно. - отвърна Чарли.
Психотерапевтът не отговори нищо. Косата му беше тъмночерна, леко прошарена отстрани. Очите му бяха черни, обвити в лешникови пръстени. 
- Е, Чарли. Как се чувстваш? Какво се случва с теб? - попита той.
- На 22 две съм, а не знам как да започна...
- Просто се отпусни. 
- Не, не. Не знам как да започна животът си. Не съм готов... - въздиша той. - Стоя сам по цял ден. Лутам се из коридорите на объркания ми ум и чувствата в тях: ярост, тъга, щастие, омраза, любов...много любов. Не искам да се виждам с никой. Сам ми е добре. Двама ще сме много. Стоя и дори не вдигам телефонът. Стоя и се чувствам толкова объркан. Чувствам се като извънземно. Неразбран. Стоя и не искам да порасна, да се впиша в света. Ако се впиша в този свят значи да изгубя себе си. Не искам да порасна. Не знам как да започна живота си...
- Чарли, мисля, че трябва да спреш да пиеш. 
- Не мога да понеса живота трезвен, докторе.
- Алкохолът те депресира. А ти го смесваш с наркотици и хапчета. Толкова хора си отидоха от този свят така. Знаеш го. 
- Като Хемингуей. 
- Да. Вие с него си приличате.
- Докторе. Аз самия съм самоубиец. Цял живот унищожавам себе си и всичко около мен. 
- Не говори така. Пиеш, защото...
- Пия, защото не знам как да живея. - прекъсна докторът Чарли. - Не живея, за да пия.
- Чарли, ти си интелигентен много, но...
- Да, да, знам - "не трябва да пиеш толкова много"- тези ги слушам още от училище. Сега ми ги повтарят в университета, нали ще ставаме колеги-психолози с Вас. Чувал съм го и го знам и без да ви плащам по 70 лв. на час.

 

Беше късна есен. Вятърът разпиляваше листата, завърташе ги във въздуха и ги оставяше да паднат на земята. Чарли гледаше през прозореца и се чувстваш като едно от тези листа. После щеше да дойде зимата и той отново щеше да бъде по блуза навън. Както винаги неподготвен за студа. А вратата щеше пак да е заключена. Всички врати щяха да са заключени. И той щеше да върви сам по пътя, придружаван от обграждащия го студ.

 

Докторът пусна кафе-машината.
- Какво става в университета, как върви?
- Как да върви. Никой не ме превъзхожда интелектуално. Само с професорът не можем да излезем на глава. 
- Защо?
- Какво значение има?! 
- Чарли, чувал ли си легендата за Нарцис? 
- Даже съм я чел. 
- Какво мислиш за нея?
- А, не! 
- Какво?
- Не съм нарцистичен!
- Чарли. Изслушай ме. - отчаяно помоли докторът и подаде чаша топло кафе на Чарли. - Ти си умерен нарцисист. Имаш огромно его...
- Да, егото ми ходи след мен като послушно кученце... -прекъсна го Чарли.
- Фройд.
- Да.
- Та, имаш огромно его, но едновременно с това си много неуверен в себе си. Не мога да те разбера. Имаме самовлюбен човек, всички признаци на нарцизисъм, огромно его и такава вътрешна несигурност. Липса на всякакъв вътрешен мир и увереност.
- Върни ми парите, докторе. - изхили се Чарли.
- А с момичетата какво става, справяш ли се?
- Докторе. На момичетата се обещава целия свят и се купува сладолед. Просто е.
- Тогава защо си сам?
- Защото не е просто.
- Но, нали...
- Проблемът идва, след като им купиш сладоледа. След време почват да питат къде е светът, който си им обещал. А нали знаете - мъжете изпълняват 1% от това, което са обещали да направят, а жените изпълняват 99% от това, което са обещали да не правят.
- Чарли, кажи сериозно. Защо не искаш да си имаш приятелка? Може би една сродна душа ще ти помогне. В крайна сметка на всеки би му било трудно да върви сам по пътя си, особено на теб.
- Ей, ей! Аз да не съм някакъв малоумник?!
- Чарли. Егото! Моля. Не съм казал това.
- Както и да е. Обичам едно момиче. Тя иска да сме заедно.
- Тогава защо не сте заедно, нали я обичаш?
- Именно. Обичам я. Затова не искам да сме заедно.
- Правиш се на благороден, Чарли. Признай си. Ти не можеш да живееш с някой друг. Не искаш да ти се налага дори да вдигаш тоалетната чиния. Не искаш някой да заема място в леглото ти, освен през времето, когато правите секс. Бъди искрен. И то най-напред със себе си.
- Майната ти! - кресна Чарли и хвърли металния пепелник към огледалото срещу себе си. 

 

Огледалото се разби на парченца. Всяко стъкълце беше дума. Истина. Чарли се изправи и видя отражението си в едно по-голямо парче. Вече не беше на 22. Повика чистачката да изчисти и отиде да удари едно малко уиски в барът отсреща преди да дойде следващия му клиент.




Гласувай:
3


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. troia - Може би
19.07.2015 16:54
твоят герой трябва да се запита първо защо трябва да порасне? Защо трябва да се промени? Заради другите хора или заради себе си. Чувства ли се нещастен такъв какъвто е... Ако го желае силно, ще се получи!
И аз се замислих. Иначе теорията за сладоледа и жените е супер. Така ме разсмя.
Един тъжно-смешен разказ, който изобщо не е повърхностен, а поставя много сериозни въпроси. Хареса ми. Браво, Чарли!
цитирай
2. charliemlad - Здравей, Троя!
19.07.2015 17:12
troia написа:
твоят герой трябва да се запита първо защо трябва да порасне? Защо трябва да се промени? Заради другите хора или заради себе си. Чувства ли се нещастен такъв какъвто е... Ако го желае силно, ще се получи!
И аз се замислих. Иначе теорията за сладоледа и жените е супер. Така ме разсмя.
Един тъжно-смешен разказ, който изобщо не е повърхностен, а поставя много сериозни въпроси. Хареса ми. Браво, Чарли!


Смисълут на живота, според мен, е човек да изгражда и развива своята личност, индивидуално от другите. Дали "Чарли" се чувства нещастен, по-скоро да, но всеки, който чете за него трябва само да усети. Да останеш дете в този свят е болезнено. В свят, в който трябва да си мръсник, измамник и тн., но пък струва ли се да се издигнеш в обществото, да си богат? Наистина мисля, че много "деца" ще се разпознаят в този разказ. Това със сладоледа и жените е глупост, закачка. Радвам се, че ти харесва, Троя!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: charliemlad
Категория: Изкуство
Прочетен: 104598
Постинги: 81
Коментари: 145
Гласове: 179
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930